• Front szkoły

  • Szkoła bokiem

  • Hala

  • Tył szkoły

  • 44

    Z wielką radością informujemy, że nasza ubiegłoroczna absolwentka Małgorzata Cybulska została finalistką IV edycji Ogólnopolskiego Projektu „Matura na 100%” i tym samym znalazła się w prestiżowym gronie 65 najlepszych maturzystów w Polsce. Sukces ten nabiera jeszcze większej rangi, w kontekście faktu, że finalistów wybrano spośród 258 030 zdających egzamin maturalny w sesji 2016/2017.

   Gratulujemy Małgosi, dziś już studentce Uniwersytetu Medycznego w Warszawie, takiego wyniku i życzymy dalszych sukcesów.

 

Zespół Szkół Nr 1 im. Bartosza Głowackiego w Tomaszowie Lubelskim

 

ogłasza

 

III Powiatowy Konkurs Literacki

 

pod hasłem: Życie – cud czy trud?

 

przeznaczony dla uczniów gimnazjów

 

 

 

KONKURS LITERACKI: Życie – cud czy trud?

 

REGULAMIN KONKURSU.

 

I. Cele konkursu:

 

  1. Zachęcenie utalentowanej młodzieży do pisania i prezentowania własnej twórczości literackiej

  2. Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni młodych autorów, a także popularyzowanie ich twórczości.

  3. Rozwijanie świadomości kulturowej młodych ludzi.

  4. Integracja międzyszkolna i środowiskowa.

  5. Szerzenie kultury słowa pisanego.

  6. Promocja szkoły.

 

II. Zasady uczestnictwa w konkursie.

 

1. Konkurs adresowany jest do gimnazjalistów z powiatu tomaszowskiego.

2. Prace będą oceniane w jednej kategorii wiekowej – wspólnej dla uczniów klas I, II i III.

3. Prace nadesłane na konkurs muszą być pracami własnymi, napisanymi w języku polskim, wcześniej niepublikowanymi i nienagrodzonymi w konkursach literackich.

4. Uczestnik konkursu ma za zadanie napisać krótki utwór prozatorski lub liryczny na temat związany z hasłem przewodnim konkursu.

5. Pracę konkursową należy przesłać w 2 egzemplarzach maszynopisu.

6. Utwór należy podpisać imieniem i nazwiskiem autora. Do pracy należy dołączyć kopertę, zawierającą dane personalne autora, adres domowy, nazwę szkoły i jej adres, telefon ucznia klasę, nazwisko i telefon opiekuna oraz dane dotyczące nadesłanego utworu – oznaczenie formy literackiej (gatunku).

7. Jeden autor może nadesłać tylko 1 utwór w kategorii „utwór prozatorski ” lub 1 w kategorii „utwór liryczny”. Szkoła biorąca udział w konkursie powinna wyłonić na drodze własnych eliminacji maksymalnie 3 uczestników.

8. Tekst prozatorski zgłoszony do konkursu nie może przekraczać 3 stron znormalizowanego maszynopisu. Nie ma limitu znaków dla utworów lirycznych. Tekst należy zapisać czcionką Times New Roman o wielkości 12 punktów i wydrukować jednostronnie.

 

III. Termin i miejsce składania prac:

 

Prace należy przesłać do dnia 28 lutego 2018 r. na adres:

Zespół Szkół Nr 1 im. Bartosza Głowackiego w Tomaszowie Lubelskim, ul. Wyspiańskiego 8, 22- 600 Tomaszów Lubelski. Można też złożyć je osobiście w sekretariacie szkoły.

 

Na kopercie prosimy umieścić dopisek „III Powiatowy Konkurs Literacki”.

 

IV. Jury.

 

Jury konkursu zostanie powołane przez organizatora konkursu.

 

V. Kryteria oceniania:

twórczy charakter utworu,

funkcjonalność oraz poprawność stylistyczna i językowa,

poziom literacki pracy,

samodzielność i oryginalność,

zgodność tematu utworu z hasłem przewodnim konkursu oraz deklarowaną formą gatunkową.

 

VI. Nagrody.

 

Dla zwycięzców konkursu oraz uczestników przewidziane są atrakcyjne nagrody i dyplomy.

 

VII. Wyłanianie Laureata konkursu:

 

1. Jury podejmie decyzję, przyznając punkty za każde z wyżej wymienionych kryteriów.

2. W obu formach literackich przyznane zostaną trzy nagrody (I, II, III miejsce) .

3. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w kwietniu 2018 roku, zaś rozdanie nagród 12 kwietnia 2018 roku.

4. Wyniki zostaną opublikowane na stronie internetowej organizatora.

 

VIII. Postanowienia końcowe.

 

  1. Nadsyłając pracę na konkurs, autor zgadza się na jej późniejsze upublicznienie przez organizatora na jego stronie internetowej.

  2. Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania powyższych prac oraz danych autorów w publikacjach promujących szkołę.

  3. Biorąc udział w konkursie, uczestnik akceptuje jego Regulamin.

  4. Prace nie będą zwracane.

  5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminów w niniejszym regulaminie, jeżeli zajdzie taka konieczność.

 

IX. Wszelkie pytania prosimy kierować do koordynatora konkursu - Beaty Greli (tel. 84 664 24 45)

 

X. Regulamin oceniania prac w III Powiatowym Konkursie Literackim

 

1.Każdemu uczestnikowi zostanie przyznane od 0 do 10 punktów za każde z określonych w Regulaminie kryteriów :

 

twórczy charakter utworu,

funkcjonalność oraz poprawność stylistyczna i językowa,

poziom literacki pracy,

samodzielność i oryginalność,

zgodność tematu utworu z hasłem przewodnim konkursu oraz deklarowaną formą gatunkową.

 

  1. Łącznie uczestnik może uzyskać maksymalnie 50 punktów.

  2. O klasyfikacji uczestników zdecyduje uzyskana ilość punktów ze wszystkich kryteriów.

  3. Uczestnicy z najwyższą ilością punktów uzyskają odpowiednio I. II i III miejsce, tym samym tytuły Laureatów

 

KARTA ZGŁOSZENIA

 

Imię i nazwisko ucznia …………………………………………………………………………………………………………………

 

Szkoła ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Klasa …………………………………………………

 

Adres szkoły ………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Telefon kontaktowy ucznia …………………………………………

 

Adres ucznia ………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Tytuł pracy …………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Wybrana forma …………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

Imię i nazwisko opiekuna ……………………………………………………………………………………………………………

 

Telefon kontaktowy opiekuna ……………………………………

 

 

 

    Rusza kolejna edycja Konkursu Literackiego. Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo w zakładce „Konkursy”. Zapraszamy do udziału z konkursie.

 

   Tradycją naszej szkoły stał się udział w akcji Lubelska # Komórkomania. Celem akcji jest umożliwienie rejestracji potencjalnym dawcom komórek macierzystych czyli dorosłym uczniom, rodzicom i mieszkańcom naszego miasta i okolic. Dla części chorych jedyną szansą na życie jest przeszczepienie komórek macierzystych krwi lub szpiku kostnego od niespokrewnionego dawcy. Im więcej zarejestrowanych potencjalnych dawców, tym większa szansa dla chorych na znalezienie „bliźniaka genetycznego” i pełne wyzdrowienie. Dlatego tak ważne jest, aby do grona potencjalnych dawców krwiotwórczych komórek macierzystych dołączały nowe osoby gotowe do podzielenia się cząstką siebie z chorymi na nowotwory krwi. W naszej szkole akcja rejestracji potencjalnych dawców komórek macierzystych odbędzie się 6 października 2017 r. w sali 22 od godz. 8.00 do 15. 00

 

Rejestracja polega na:

 

  1. Wypełnieniu formularza (pomagają wolontariusze)

  2. Pobraniu za pomocą specjalnych pałeczek wymazu z błony śluzowej z  wewnętrznej strony policzka.

Kto może zostać potencjalnym dawcą?

Jakie kryteria musi spełniać osoba, która chce się zarejestrować?

  • Świadoma Decyzja

Pierwszym kryterium jest podjęcie świadomej decyzji dotyczącej rejestracji jako potencjalny dawca szpiku. Ta decyzja może mieć niezwykle duży wpływ na życie pacjenta.

  • Zgoda na pobranie obiema metodami (materiału do przeszczepienia)

Osoba, która chce się zarejestrować jako potencjalny dawca szpiku, wyraża zgodę na obie metody pobierania materiału do przeszczepienia (komórek macierzystych i szpiku ).Wybranie metody pobrania jest zależne od lekarza kwalifikującego pacjenta do przeszczepienia.

  • Wiek: 18 - 55 lat

To kryterium jest bardzo łatwo sprawdzić ☺. Jako potencjalni dawcy szpiku mogą zarejestrować się osoby, które ukończyły 18 lat i jednocześnie, które nie skończyły jeszcze 55 lat w dniu rejestracji.

  • Waga min. 50 kg i brak większej nadwagi

  • Ogólnie dobry stan zdrowia

Choroby, które są „przejściowe” jak przeziębienie, grypa, angina, zapalenie oskrzeli itp. nie wykluczają możliwości rejestracji. Jeżeli ktoś zainteresowany rejestracją cierpi na jakąś chorobę przewlekłą i nie jest pewien, czy może się zarejestrować, powinien porozmawiać z pracownikiem fundacji lub wolontariuszem ze szkoły.

 

Jako potencjalny dawca szpiku rejestrujemy się tylko raz na całe życie.

 

Poniżej przedstawiamy link do spotu reklamującego akcję:

spot_reklamowy

    29 września 2017 roku  klasa  II a  wybrała się na wycieczkę  do Lublina. W jej  programie znalazło się m.in. zwiedzanie Muzeum Wsi Lubelskiej oraz pokazy fizyczne, które odbyły się na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej. Zaprezentowane zostały tematy takie jak: elektrostatyka, radioaktywność, akustyka oraz mechanika. Uczniowie byli pod wrażeniem. Z okazji Dnia Chłopaka dziewczyny zabrały chłopaków na pizzę. To był wspaniale spędzony dzień.

Zapraszamy do galerii

    Jeśli odpoczynek, to tylko na łonie natury, w otoczeniu pięknych pejzaży. Wiedzieli to uczniowie klas III a i III e, dlatego po relaksujące chwile wyjechali do Szczawnicy, by zdobyć kilka pienińskich szczytów, przejść malownicze górskie szlaki, zachwycić się pięknem polskiego krajobrazu.

Środa, 27 września 2017 r.

   Startujemy o 5.00 rano. W Krościenku o godz. 11.00 czeka przewodnik, pan Jakub Wolski, który już w pierwszych słowach przekonuje nas, że o Pieninach wie wszystko. Naszą przygodę zaczynamy od przejścia szlaku pienińskiego prowadzącego z Czerwonego Klasztoru, wzdłuż przełomu Dunajca do Szczawnicy nad potok Grajcarek. Pogoda przygotowała dla nas niespodziankę- błagaliśmy o to, by nie padało- a tymczasem Pieniny powitały nas błękitnym, bezchmurnym niebem. Otwierał się przed nami piękny widok, na którego początku mogliśmy zobaczyć z bliska majestatyczne Trzy Korony i odległe pasma Tatr poprószone już śniegiem. Wędrówka drogą prowadzącą wzdłuż Dunajca należała do niezapomnianych- wzburzona rzeka, wysokie skalne nawisy i granie otaczające oba brzegi rzeki, tratwy płynące z nurtem jedna za drugą, robią niezwykłe wrażenie. No i to przejrzyste, świeże powietrze… Nasze pierwsze 13 kilometrów zakończone pełnym sukcesem. Do pensjonatu docieramy zmęczeni, ale zadowoleni. Wieczór upływa na odpoczynku, poprzedzonym długim spacerem.

Czwartek, dzień drugi.

   Wyruszamy do Jaworek, skąd przez Wąwóz Homole zamierzamy dotrzeć do Wysokiej, by później zejść szlakiem prowadzącym na Palenicę. Do Szczawnicy zjedziemy kolejką. Homole jest o tej porze roku prawie puste. Niepotrzebnie obawialiśmy się bardzo błotnistego szlaku, tymczasem jego przejście nie jest takie trudne. Malownicza dolina górska otwiera przed nami coraz piękniejsze widoki, i choć trasa prowadzi przez około 2 godziny ciągle w górę, nie czujemy zbyt dużego zmęczenia. Wysiłek wynagradzają niesamowicie urokliwe widoki- odległa Babia Góra, majaczące na horyzoncie Tatry, a już z bliska liczne szczyty pienińskie. My zmierzamy na Wysoką, a tam czeka na nas zachwycająca panorama gór z tarasu widokowego. Zejście na Palenicę jest długie, ale piękna pogoda powoduje, że wędrówka jest czystą przyjemnością. Niezwykły widok na Szczawnicę roztacza się z kolejki przy Palenicy, którą docieramy do miasteczka. Kolejne 13 kilometrów pienińskich szlaków mamy za sobą. I znów miły wieczór pełen relaksu, w dużej mierze spędzony na wspólnym śpiewaniu przy dźwiękach gitary.

Piątek, ostatni dzień wycieczki.

   Tego dnia mamy najtrudniejsze zadanie- zdobycie Trzech Koron i Sokolicy. Aura nadal łaskawa do tego stopnia, że w górach wystarczą, jak w poprzednie dni, lekkie koszulki. Po 10.00 startujemy z Krościenka i przez około 2 godziny wspinamy się w górę. Ścieżka jest ,zwłaszcza początkowo, bardzo stroma, ale perspektywa ujrzenia ze szczytu całej okolicy dodaje nam sił. Tym razem wędrujemy głównie traktem leśnym. Gdy docieramy na szczyt, trud wspinaczki wynagradza nam zapierający dech w piersiach widok z wysuniętej poza szczyt platformy. Ekspozycja jest pełna, więc widoczność zapewnia mocne, niezapomniane wrażenia. W stronę Sokolicy zmierzamy przez szlak eksponowany- duża część trasy prowadzi tuż nad przepaściami. Sprawdzamy swoje siły, mierzymy się z własnymi możliwościami. Znów ponad 10 kilometrów, tym razem najbardziej wymagającej trasy, przeszliśmy bez problemów. Zadowoleni i nieco rozczarowani, że kończy się czas naszej wyprawy, wracamy do autokaru pełni wrażeń i bogatsi o wiele ciekawostek związanych także z kulturą regionu, w którym gościliśmy.

   Pozostaną w nas wspomnienia tych wspólnie spędzonych chwil i pragnienie, by wrócić tam jeszcze raz.

Klasa III a