• Front szkoły

  • Szkoła bokiem

  • Hala

  • Tył szkoły

  • 44

     19 III 2014 r. w II etapie V Dyktanda Zamojskiego bierze udział 6 uczniów naszej szkoły, którzy znaleźli się w gronie 76 wyróżnionych ze wszystkich szkół regionu zamojskiego, zajmując wysokie miejsca. Uczniów przygotowuje Pani Beata Grela. Trzymamy kciuki ! 

     Zapraszamy do zwiedzania szkoły, zapoznania się z ofertą edukacyjną oraz dorobkiem Naszej młodzieży.

 

 Program: 20- 21 III 2014 roku godz. 900 - 1300

 

1.      Pokazy fizyczne przygotowane przez uczniów pod kierunkiem

      p. mgr Marianny Stopyry-Gardiasz i p. mgr Leszka Bobera.

2.      Pokazy chemiczne przygotowane przez uczniów pod kierunkiem

      p. mgr Jolanty Pasierb.

3.      Pokazy biologiczne przygotowane przez uczniów pod kierunkiem

      p. mgr Doroty Stawarskiej i p. mgr Ewy Wójtowicz.

4.      Historia nie jest trudna, pokaz drużyny wojów.

5.      Koncert muzyki filmowej przygotowany pod kierunkiem

      p. mgr Katarzyny Ważnej.

 

 

 

      Uczennica klasy ID Maria Nazarowicz w dniu 8.03.2014 r. wzięła udział w eliminacjach okręgowych XLV Olimpiady Języka Rosyjskiego.  Łącznie za część pisemną i ustną uzyskała 66 punktów.

 

Z Regulaminu olimpiady:

„Uczestnicy eliminacji okręgowych, którzy otrzymują łącznie 70 punktów  i więcej na 100 możliwych do zdobycia, uzyskują wyróżnienie. Na podstawie protokołów  zawodów okręgowych Komitet Główny spośród wyróżnionych uczestników kwalifikuje   do udziału w zawodach centralnych 50 zawodników, którzy uzyskali najlepsze wyniki w skali kraju”.

 

Opinia Marysi:

„Jestem dopiero w pierwszej klasie. Wszystko przede mną. Język rosyjski bardzo mi się podoba. Za rok znów wezmę udział w olimpiadzie. W tym roku zabrakło mi 4 punktów do tego, żeby zmierzyć się z najlepszymi. Może w następnym roku …. Zobaczymy. ”

Uczennicę przygotowuje Pani Elżbieta Pikuła. 

 

           

            4 marca 2014 r. uczniowie klasy I a  z Zespołu Szkół Nr 1 im. Bartosza Głowackiego w Tomaszowie Lubelskim wybrali się na wycieczkę edukacyjną do Centrum Nauki Kopernik, aby przeprowadzić indywidualne doświadczenia z fizyki.

            Najszybciej i najchętniej przyswajaliśmy wiedzę w sytuacjach bezpośredniego kontaktu                    z eksponatami, kiedy wszystko mogliśmy sprawdzić własnymi zmysłami za pomocą dotyku, wzroku lub słuchu

W ośrodku naukowym zwiedziliśmy wystawy stałe. „Korzenie cywilizacji” to ekspozycja, dzięki której prześledziliśmy losy ludności od wynalezienia koła po dzisiejszy Internet. Z kolei projekt „Bzzz!” prezentuje świat oczami węża, co pogłębiło naszą wiedzę także z biologii. Wystawa zatytułowana „RE:generacja” poświęcona została związkom wiedzy i emocji, dzięki niej dowiedzieliśmy się, co dzieje się w naszej głowie, gdy kochamy, smucimy się, podejmujemy decyzje,  kłamiemy lub przeżywamy strach. W role eksponatów wcieliliśmy się podczas ćwiczeń w ramach projektu „Człowiek i środowisko-obserwacji poddane były nasze ciała, ich sprawność, ograniczenia                i możliwości. Kolejna wystawa-„Strefa światła” (pogrążona w mroku galeria) daje okazję do poznania własności światła i doświadczania różnego rodzaju iluzji optycznych, zaś „Świat w ruchu”-pozwala poznać zjawisko ruchu w skali makro i mikro. Poznaliśmy też budowę materii i technikę wykorzystywaną w badaniach cząstek elementarnych oraz sprawdziliśmy, co eksperymenty przeprowadzone w CERN mają wspólnego z Internetem, systemem GPS i diagnostyką medyczną.

            W Teatrze Wysokich Napięć przyjrzeliśmy się z bliska elektryczności, obserwując błyskawice wytwarzane przez transformator Tesli. Przetrwaliśmy ten niecodzienny spektakl w klatce Faradaya- metalowym ekranie, który uchronił nas przed wyładowaniami. Przy generatorze Van de Graffa przeżyliśmy świetną zabawę, gdy „włosy stawały nam dęba”, a w kulach i rurach plazmowych odkrywaliśmy czwarty stan skupienia.

            W Teatrze Robotycznym obejrzeliśmy spektakl pt. „Tajemnica pustej szafy, czyli duchy                       z czwartego wymiaru”, w którym grali cybernetyczni aktorzy-zaawansowane technologicznie człekokształtne roboty, poruszające się po specjalnie skonstruowanej scenie przy pomocy sprężonego powietrza. Roboty chodziły, kiwały głowami, gestykulowały, a dzięki „oczom” z LCD wyrażały uczucia i emocje-zupełnie jak ludzie.

            Po ciekawych eksperymentach z fizyki przeszliśmy do Planetarium na fascynujący pokaz                    o kosmosie oraz obejrzeliśmy film „Wyprawa spod ciemnej gwiazdy”.

            Edukując się w CNK przekonaliśmy się, jak wiele praw fizyki jest wykorzystywanych w życiu codziennym. Zrozumieliśmy, iż poprzez naukę poszerzamy nasze horyzonty. Wiemy już, jaki jest wpływ fizyki na rozwój naszej cywilizacji.

 

                                                                                                             Uczniowie klasy I a

 

 Zapraszamy do galerii

 

    ZS Nr 1 w Tomaszowie Lubelskim w dniach 17-21 lutego 2014 r. , dzięki współpracy z organizacją międzynarodową AIESEC, gościł studentów z zagranicy. Uczestnikami wymiany byli: Enikő Xiomara Szabó z Węgier, Adam Kubic ze Słowacji oraz Manoel Cirilo z Brazylii.        

   16 lutego br. powitaliśmy naszych gości w Tomaszowie Lubelskim. Oczarowali nas swoją postawą- byli niezwykle pogodni i otwarci na nowości, co dobrze zapowiadało naszą współpracę w nadchodzącym tygodniu.

   Wolontariusze przez pięć dni  prowadzili warsztaty edukacyjne w języku angielskim,  dzięki czemu mogliśmy poznać kraje, z których pochodzą studenci.

   Przyjazd obcokrajowców wzbudził w naszej szkole ogromne zainteresowanie. Uczniowie z niecierpliwością oczekiwali na zajęcia z „nowymi nauczycielami”. Cykl tych zajęć zainicjowała lekcja przeprowadzona w klasie  II a. Z późniejszych rozmów wynikło, że poziom języka angielskiego naszych uczniów  zrobił  na Enikő, Adamie i Manoelu bardzo dobre wrażenie.

  Samorząd Uczniowski przygotował dla gości szereg atrakcji (wspólne wyjście na kręgle, karaoke, wycieczkę do Zamościa, mecz piłki siatkowej),  co na pewno przyśpieszyło międzynarodową integrację. 

  Koniec wymiany przypadł na 21 lutego br. Nowi koledzy, żegnając się z nami,  wyrazili chęć ponownego przyjazdu do naszej szkoły. Kontakty z nimi utrzymujemy do dzisiaj.