• Front szkoły

• Hala

• Tył szkoły

• 44

Bardzo piękną tradycję pielgrzymowania do Sanktuarium Matki Boskiej w Częstochowie kontynuują kolejne roczniki maturzystów z naszej szkoły. Dlatego również w tym roku szkolnym na Jasną Górę udaliśmy się także my - klasa III a. Towarzyszyła nam Beata Grela - wychowawczyni,  Dorota Stawarska oraz pan dyrektor Janusz Frykowski.

Jasnogórskie pielgrzymowanie rozpoczęliśmy od obejrzenia zbiorów dzieł sztuki, głównie sakralnej, znajdujących się w Jasnogórskim Skarbcu oraz w budynku dawnego Arsenału twierdzy jasnogórskiej.

W Skarbcu podziwialiśmy dary składane w ciągu minionych wieków Matce Bożej. Wśród nich są wyroby złotnicze, jubilerskie, tkackie, sprzęt liturgiczny, wota papieży, kardynałów i wiernych z całego świata, dary polskich królów oraz bohaterów narodowych.

W budynku Arsenału zwiedziliśmy wystawę „Malarstwo – Rzeźba - Wota” prezentującą znane i nieznane zabytki sztuki z klasztoru jasnogórskiego z okresu między XV a XX wiekiem.

Najważniejszą częścią naszej pielgrzymki była oczywiście Msza Święta błagalna w intencji naszej klasy o błogosławieństwo Boże w przygotowaniu do egzaminu maturalnego. Nabożeństwo zostało odprawione o godzinie 15.30 w Kaplicy Matki Bożej. Modliliśmy się w tym czasie przy Cudownym Obrazie, przeżywając głęboko kontakt z Maryją. Po mszy każdy już indywidualnie oddawał cześć Matce Bożej, modląc się w prywatnych intencjach.

Drugi dzień naszej wyprawy rozpoczęliśmy w Ojcowie, gdzie też nocowaliśmy. Przedpołudnie miało charakter czysto turystyczny. Przeszliśmy jeden z najbardziej widowiskowych szlaków Ojcowskiego Parku Narodowego. Prowadził on przez Bramę Krakowską, Prądnik Korzkiewski do Korzkiewy. Po drodze mijaliśmy urokliwe miejsca jak choćby Jaskinię Ciemną, Złotą Górę czy Rezerwat Brzozy Ojcowskiej.

Popołudnie przeznaczyliśmy na zwiedzanie Państwowego Muzeum Auschwitz - Birkenau. W towarzystwie przewodnika odbyliśmy historyczną, bardzo poruszającą wędrówkę po obozie Auschwitz I. Widzieliśmy przerażające miejsca kaźni, baraki mieszkalne, krematorium, ścianę śmierci, celę w której życie za więźnia oddał ksiądz Maksymilian Maria Kolbe, wstrząsające dokumenty fotograficzne obrazujące ogrom cierpień ofiar obozu. Uczestniczyliśmy w bardzo ważnej lekcji historii.

Do Tomaszowa wróciliśmy późna nocą — zmęczeni, ale z poczuciem dobrze wypełnionego czasu.