• Front szkoły

• Hala

• Tył szkoły

• 44

Miesiąc temu mieliśmy okazję wziąć udział w wymianie do Freudenstadt w Niemczech. Mimo długiej podróży autobusem wyjazd był jednym z najlepszych w naszym życiu. Mogliśmy poznać kulturę tamtego regionu oraz uczniów ze szkoły, do której uczęszczaliśmy przez dwa dni na zajęcia lekcyjne. Czas spędzony w szkole był bardzo przyjemny. Pozwolił nam zobaczyć, jak prowadzone są zajęcia lekcyjne w Niemczech i na co zwracają uwagę w czasie swojej edukacji Niestety co dobre zawsze szybko się kończy: Projekty, które zostały zorganizowane przez uczniów z Niemiec były najlepsze. Były to zajęcia z gotowania, gier i tańców! Jednak trzeci dzień naszego pobytu był MEGA! Byliśmy w Parku Rozrywki Europa Park w Rust. Miasamit, które przypadły nam do gustu były Stuttgart oraz Baden-Baden. Oczywiście, miasto w którym mieszkaliśmy też było piękne.

Cały wyjazd uważamy za udany i będziemy go wspominać jeszcze przez długi czas. Może oprócz Pragi, która przywitała nas zimnem, ale zrobiła na nas duże wrażenie. Mimo wszystko warto było troszkę zmarznąć :D

Katarzyna i Karolina Stepuch

Niemcy to bardzo ładny kraj. Kiedy przybyliśmy na miejsce , zostaliśmy bardzo ciepło przywitani. Podano nam dobrą kolację i zakwaterowaliśmy się w przytulnych pokojach. Każdego dnia doświadczaliśmy czegoś nowego. Poznaliśmy zwyczaje i tradycje naszych rówieśników. Zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Mieliśmy wiele interesujących atrakcji takich jak basen i park rozrywki. Jednak najlepsza była możliwość integracji z niemiecką młodzieżą. Czynnie uczestniczyliśmy w lekcjach, tańczyliśmy razem z nimi, dekorowaliśmy wspólnie torty oraz braliśmy udział w różnych zabawach integracyjnych. Podczas spotkań z młodzieżą w szkole i poza nią rozmawialiśmy w języku obcym (niemieckim lub angielskim), łamaliśmy bariery językowe i kulturowe. Kontakty, które nawiązaliśmy, będziemy utrzymywać , a już dziś nie możemy doczekać się spotkania z poznanymi kolegami z Niemiec . Naszym zdaniem wymiana była bardzo udana i zapamiętamy ją na długo.

Maciek Malec, Ewelina Przednowek, Wiktoria Ilczyszyn, Magdalena Grad, Julia Idzik, Szymon Świderek

Wyjazd do Niemiec był bardzo fajny. Mieliśmy możliwość poznać kulturę innego państwa i regionu. Uczestniczyliśmy w lekcjach w niemieckiej szkole, gdzie integrowaliśmy się z młodzieżą. Projekty organizowane przez naszych niemieckich kolegów były ciekawe. Do gustu przypadł nam szczególnie taniec. Zwiedzanie regionu również było ciekawym przeżyciem. Wyjątkowy rynek we Freudenstadt oraz miasto Stuttgart bardzo nam się podobały. Duże wrażenie wywarła na nas wizyta w EuropaParku.

Oliwia Tyrka, Dagmara Roci, Damian Madej

Wymiana do Niemiec była bardzo ciekawym doświadczeniem językowym i kulturowym. Uważamy, że najlepszą rzeczą była możliwość poznania naszych niemieckich rówieśników. Ta wycieczka jest najlepszym testem na sprawdzenie i rozwijanie swoich umiejętności językowych w praktyce. Podróż do Niemiec była również świetną okazją do poznania kultury i sposobu życia młodzieży niemieckiej. Uważamy, że tego typu przygody poza zaletami edukacyjnymi są fajnym sposobem na sprawdzenie swojej życiowej zaradności. Ważną rzeczą jest zawarcie nowych znajomości i przyjaźni, które możemy kontynuować . Jednym z ciekawszych spostrzeżeń było dla nas zderzenie i jednocześnie połączenie architektury trzech narodowości w Baden-Baden. Naszym zdaniem wymiana do Niemiec jest wspaniałym i niezwykle ciekawym doświadczeniem, które z wielką chęcią moglibyśmy powtórzyć i polecić innym.

Ola Kubecka , Klaudia Lewko , Wiktoria Płachta, Izabela Hałasa ,Izabela Socha, Dawid Węgrzyn, Piotrek Krupa, Jakub Kramarczuk, Jakub Król